کالای خواب

تشک ایرانی بخریم یا خارجی؟ کدام بهتر است؟

هنگام خرید تشک حال تشک طبی یا با هر مدل از تشک تخت حتماً با سوال اینکه تشک ایرانی بخرم یا تشک خارجی؟ روبرو شده‌اید. با توجه به ذهنیت عمومی جامعه، به نظر می‌رسد کالاهای خارجی از جمله تشک از نمونه ایرانی آن با کیفیت‌تر است ولی آیا این حقیقت دارد؟ از طرفی دیگر تبلیغات گسترده جهت خرید کالای ایرانی و کیفیت آن، سبب قرار دادن خریدار بر سر دوراهی می‌باشد. در ادامه به مقایسه تشک های ایرانی یا خارجی می‌پردازیم تا انتخاب تشک تخت توسط شما آسان تر شود.

تغییرات و اختراع‌های مدرن با سرعت زیادی در حال رشد هستند. صنعت تشک هم از این قاعده مستثنی نمی‌باشد و هر بخش از آن از جمله لایه‌های لاتکس، فنرهای بکاررفته و پارچه‌های آن با فناوری‌های جدید دستخوش تغییر می‌شوند. تشک های تخت با ویژگی‌هایی همچون وزن کمتر، اصلاح‌کننده ستون فقرات، با لایه‌های طبیعی و حتی تشک‌هایی بدون فنر اما نرم از جدیدترین تشک‌های موجود می‌باشد.

نکته‌ای که وجود دارد این است که تشک‌ها یا وارداتی هستند یا در داخل مونتاژ می‌شوند و یا به صورت کامل در داخل تولید می‌شوند و بومی‌سازی شده‌اند چرا که تجهیزات تولید و فناوری آن‌ها در داخل کشور موجود شده است. در گذشته و در ابتدای راه، این صنعت در ایران به علت نبود ماشین‌آلات پیشرفته، تشک‌های تولید شده از کیفیت و دوام و ظاهر متوسطی تولید می‌شدند که در مقایسه تشکهای خارجی که در حجم کمی وارد می‌شدند، جذابیت کمتری داشتند. البته که قیمت پایین تشک ایرانی مخاطب خاص خودش را جذب می‌کرد.

اما امروزه با توجه افزایش ارتباطات و گستردگی تجارت، واردات زیاد تشک باعث ایجاد حس رقابتی بیشتر در نتیجه بالا رفتن کیفیت و تنوع تشک های تولید شده در داخل و در نتیجه پاسخگو بودن انواع سلیقه‌ها شده است. با توجه به اهمیت خواب و سلامتی بدن و شروع پرانرژی افراد، انتخاب تشک مناسب بسیار حائز اهمیت بوده و به همین دلیل است که این صنعت تا اینقدر پیشرفت کرده و محصولاتی زیادی چه ایرانی چه خارجی با تنوع بالا تولید می‌شود.

انواع تشک ایرانی یا خارجی

تشک‌ها در رنگ‌ها، انواع، سایزها و طرح‌های متفاوتی تولید می‌شوند از طرفی محصولات فیک و قاچاق زیادی هم وجود دارد به همین منظور انتخاب تشک تختخواب ایرانی یا خارجی را کمی دشوار کرده است. قبل از ایرانی بودن یا خارجی بودن تشک، باید به درک صحیحی از بدن و انتظارات خود برای تشکی که قرار است حداقل 7 الی 9 ساعت از شبانه روز را در آن سپری کنید، بدست آورید.

در مرحله بعد باید پرسید کدام مارک تشک بهتر است؟ با توجه به اینکه انتخاب تشک نامناسب سبب مشکلات فیزیکی از جمله انحراف ستون فقرات، دردهای مفصلی و… می‌شود توجه به مارک و برند و کیفیت تشک نیز دارای اهمیت است.

بهترین مارک تشک، تشک های هستند که حالت طبیعی انحنای ستون فزات را حفظ می‌کنند به عبارتی دیگر نقاط فشار در وضعیت صحیح خود قرار دارند. از طرفی باید دوام و استحکام آن، پارچه بکارفته و بسته بندی تشک باید در نظر گرفت. از بین تشک های ایرانی می‌توان به تشک رویال اشاره کرد. تشک رویال را تقریبا همه‌ی ما به دلایل مختلف می‌شناسیم. این برند معروف سابقه‌ی طولانی در تولید تشک خوشخواب داشته و همچنین کیفیتی غیر قابل رقابت در بین نمونه‌های ایرانی و خارجی دارد. در زمینه تولید تشک برندهای دیگری هم فعالیت دارند و محصولات خوبی را تولید و روانه‌ی بازار می‌کنند.

استانداردهای تشک ایرانی یا خارجی

درست است که شرکت‌های خارجی در تولید انواع تشک سابقه بیشتری دارند اما به این معنا نیست که شرکت‌های داخلی همچون تشک رویال اصل کیفیت خود را در این سال‌ها افزایش ندادند. شما به راحتی و با اطمینان خاطر می‌توانید به یک شرکت داخلی که معتبر است و از همه مهمتر خدمات پس از فروش آن بسیار کارمد می‌باشد؛ اعتماد کرده و نسبت به خرید تشک اقدام کنید.بنابراین به طور کل علاوه بر اعتبار فروشگاه، اصل بودن برند تشک و در انتها نوع تشک توجه فرمایید.

ارتفاع یک تشک مناسب می‌تواند از 22 الی 25 سانتی‌‌متر شروع شود و حداکثر 48 الی 50 سانتی‌متر باشد. تشک نباید زیاد سفت و زیاد نرم باشد تا عضلات شما دچار گرفتگی نشوند. بسته به بدن و سلیقه خود یک تشک که در آن احساس راحتی می‌کنید انتخاب کنید. مورد بعدی ضد حساسیت بودن، ضد باکتری بودن و ضد تعریق بودن پارچه تشک می‌باشد.

در صورت کوتاه بودن قد تشک، آرامش شما را سلب خواهد کرد بنابراین به قد تشک نیز توجه داشته باشید. از فروشگاه و برندی خرید کنید که خدمات پس از فروش مناسبی را برای شما فراهم کند.

شما همه‌ی این ویژگی‌ها را می‌توانید در تشک رویال پیدا کنید. از جمله این ویژگی‌ها عبارتند از:

  1. استفاده از پارچه‌های مرغوب و مقاوم
  2. دوخت بکار رفته در تشک کاملا تمیز و استاندارد می‌باشد
  3. فنرهای بکار رفته از نوع بهترین فنر می‌باشند
  4. اندازه‌های تشک کاملا استاندارد بوده و در اندازه‌های تک نفره و دونفره می‌باشند
  5. دارای گارانتی معتبر بوده
  6. الیاف بکار رفته از نوع مرغوب می‌باشد

مدل های مختلف تشک چه میزان اختلاف قیمت و کیفیت دارند؟

شرکت‌های ایرانی با توجه به قیمت مناسب، استفاده از تکنولوژی روز دنیا و تولید محصولات با کیفیت علاوه بر در بازار داخلی، در بازار کشورهای همسایه هم فروش مناسبی دارند. در انتها اگر به دنبال خرید یک تشک با قیمت کمتر هستید، برندهای ایرانی معتبر و با کیفیت انتخاب مناسبی هستند. اما به هر حال به قول معروف هر چقدر پول بدی آش میخوری!

انواع تشک و تفاوت انواع تشک تخت

تشک ایرانی یا خارجی بخرم؟ برای پاسخ بهتر به این سوال بهتر است با انواع تشک تخت آشنا شویم که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

تشک طبی: همانطور که اشاره کردیم ممکن است پس از بیدار شدن از خواب به دردهای مفصلی دچار شده باشید. از این رو ممکن است به فکر خرید یک تشک طبی افتاده باشید. طبق نظریه‌هایی این نوع تشک‌ها به علت سفتی نسبی‌ای که دارند به درمان دردهای مفصلی کارساز هستند. این تشک ها فاقذ فنر و حالت ارتجاعی بوده و اجزاع تشکیل دهنده ی داخلی آن ها از اسفنج چند لایه تشکیل میشود می‌شوند.

تشک فنری: این نوع تشک‌ها رایج‌ترین و پراستفاده‌ترین نوع تشک می‌باشند. همانطور که از اسم آن پیداست در طراحی آن از فنرهای تا ضخامت 2 سانتی‌متر استفاده می‌شود. به طور کلی به دو نوع تشک متصل و منفصل دسته‌بندی می‌شوند.

تشک فنری منفصل (Pocket Spring): یکی از دو نوع تشک فنری است. در طراحی این نوع تشک، چیزی حدود 600 الی 2000 پاکت فنری استفاده می‌شود و فنر های طولی و عرضی به یکدیگر متصل نیستند و تنها فریم دور تا دور تشک متصل است به سبب همین موضوع خوابی راحت و بدون سر و صدا را تجربه خواهید کرد. هر چه تعداد این پاکت‌ها بیشتر باشد قیمت تشک هم بالطبع بیشتر میشود ، این تشک ها با منتقل کردن احساس بی وزنی هنگام درازکشیدن روی تشک کیفیت خواب دو چندانی را برایتان به ارمغان می آورد.

تشک فنری متصل: تشک‌های فنری متصل یا همان بونل از مجموعه‌ای از فنرهای کربنی که با استفاده از سیم‌های مسی محکم می‌شوند، در تشک به صورت یک ساختمان بهم متصل شده تشکیل شده است. این نوع تشک یکی از پرکاربردترین و قدیمی‌ترین نوع آن است و در این دسته تشک میتوان اقتصادی ترین مدل ها را یافت ، پیشنهاد ما برای استفاده ی بهتر و دوامی بیشتر ، تقویت کردن این تشک هاست .

تشک طبی – فنری: سازندگان با ترکیب مزایای تشک‌های فنری و تشک‌های طبی، بهترین تشک برای حفظ سلامت بدن این نوع تشک را تولید کردند. در جواب سوال تشک طبی بهتر است یا طبی فنری؟ باید گفت که تشک طبی را زیر نظر پزشک باید انتخاب کنید و اگر دردهای مفصلی و… را ندارید از تشکی طبی-فنری استفاده کنید. در طراحی آن از اسفنج با چگالی بالا و فنرهای متصل استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *